Lazarus 3.2 (2024.02.28.)
Letöltés

  • Oldal:
  • 1

TÉMA:

Válasz: WINDOWS Unit 2013 máj. 26 07:54 #1251

  • brandyman
  • brandyman profilkép Témaindító
  • Haladó forumozó
  • Haladó forumozó
  • Hozzászólások: 40
  • Köszönetek: 1
És valóban! :-)

Valamint épp az előbb jöttem rá, hogy az sem mindegy, hogy a USES szekciónak a végére teszem-e oda a WINDOWS unitot (és akkor nem megy), vagy beszúrom az elejére (mert akkor viszont megy). Minden bizonnyal utóbbi esetben a megfelelő GRAPHICS Unitban találja meg a deklarációt.

Köszönöm a gyors, és pontos választ!

B.

Válasz: WINDOWS Unit 2013 máj. 26 07:50 #1250

  • Gábor
  • Gábor profilkép
  • Adminisztrátor
  • Adminisztrátor
  • Hozzászólások: 506
  • Köszönetek: 86
A windows unitban szintén van egy TBitmap típus, ezért ilyen esetekben egyértelműsíteni kell a dolgokat:
TempBitmap:=Graphics.TBitmap.Create;
(amennyiben a Graphics unit-ban található TBitmap-ot szeretnéd használni)
Hogyan kérdezzünk okosan? / Mit kell tennünk kérdezés előtt? -- Lazarus 3.0 -- FPC 3.2-- GNU/Linux 5.15.0 x86_64
Megköszönték: brandyman

WINDOWS Unit 2013 máj. 26 07:31 #1249

  • brandyman
  • brandyman profilkép Témaindító
  • Haladó forumozó
  • Haladó forumozó
  • Hozzászólások: 40
  • Köszönetek: 1
Adott egy teljesen jól működő program, amihez ha hozzáadom a WINDOWS unitot (mert valami abból kell), akkor beleköt ebbe:

TempBitmap:=TBitmap.Create;

WINDOWS Unit nélkül ezt elfogadja, és fut is...
A hiba ehhez:

"Identifier idents no member "Create"
"Syntax error: ";" expected but "identifier CREATE" found"

Valami ötlet?

Köszi!

  • Oldal:
  • 1