Lazarus 3.2 (2024.02.28.)
Letöltés

  • Oldal:
  • 1

TÉMA:

Új Tanuló (Android, OpenGL) problémái 2016 febr. 23 19:20 #1868

  • nagytams
  • nagytams profilkép Témaindító
  • Új tag
  • Új tag
  • Hozzászólások: 2
  • Köszönetek: 0
Kedves Gábor!
Nagyon köszönöm a segítségedet!
A fórum használata menüpontot is megkeresem!
Ha valami konkrétan hibás volt, légy szíves közöld velem.

Köszönet
Tamás

Új Tanuló (Android, OpenGL) problémái 2016 febr. 23 17:45 #1867

  • Gábor
  • Gábor profilkép
  • Adminisztrátor
  • Adminisztrátor
  • Hozzászólások: 506
  • Köszönetek: 86
Mivel azt írtad, hogy OpenGL és Lazarus/Android témában is teljesen kezdő vagy javaslom, hogy előbb tananyagokat keress, mert a szükséges ismeretek elsajátítása és átadása meghaladja egy fórum kereteit.

Néhány, az írásodból nagy nehezen kibogozott felvetésedre azonban így is tudok írni ezt-azt:
  • Az OpenGL használata sok oldal témája a neten. Az OpenGL Lazarus-ban történő használatáról is bőven akadnak írások.
  • Windows rendszeren a Lazarus (és az FPC) számára semleges, hogy a fordításkor jelen van-e egy-egy (a majdani alkalmazás futtatásához nélkülözhetetlen) futásidejű függvénytár bármely változata vagy sem. A fordításkor a függvénytárakhoz írt pascal unit-ra van szükség, Linux-on a függvénytárak fejlesztői állományainak azonban már fordításkor is elérhetőnek kell lenni. A bináris függvénytárakat a Lazarus-ba nem kell és nem is lehet integrálni(?). A futásidejű függvénytáraknak, a kész alkalmazás futtatásakor, a rendszer PATH környezeti változójában vagy más módon megadott könyvtárak egyikében kell lennie.
  • Az AVD (Android Virtual Device) használatával kapcsolatban az interneten található témák fele a lassúságáról szól. Keress és használj valami mást!
  • Arról hogy Lazarus-szal hogyan készíthetsz Android-ra alkalmazást részletes leírásokat találhatsz az interneten . Ez kicsit több és szerteágazóbb anyag mint ami egy fórumtémában elfér.

Egyébként pedig ajánlom szíves figyelmedbe a fórum menüjében található " A fórum használata... " menüpontot.
Hogyan kérdezzünk okosan? / Mit kell tennünk kérdezés előtt? -- Lazarus 3.0 -- FPC 3.2-- GNU/Linux 5.15.0 x86_64
Megköszönték: drschwarcz, nagytams

Új Tanuló (Android, OpenGL) problémái 2016 febr. 21 21:35 #1863

  • nagytams
  • nagytams profilkép Témaindító
  • Új tag
  • Új tag
  • Hozzászólások: 2
  • Köszönetek: 0
Üdvözlet Mindenkinek!

Régebben Lazarus-ban néhány programot készítettem. Hosszabb idő elteltével teljesen új témákat kerestem.
Tanácsot szeretnék kérni (jó) néhány problémámhoz.

Operációs Rendszer
• Windows 7 Home Premium Home
Számítógép
• Toshiba laptop
o IDE vezérlő
 Intel(R) 5 Series 4 Port SATA AHCI Controller
o CPU
 Utasításkészlet x86, x86-64, MMX, SSE, SSE2, SSE3
 CPU típusa 2x , 2133 MHz
o CPUID: 64 bit-es kiegészítéssel (AMD54, EM64T)

1) OpenGl használat
a. TELJESEN kezdő szinten vagyok
2) Lazarus Android használat
a. TELJESEN kezdő szinten vagyok

Információ a telepített Lazarus IDE verziókról:
1) OpenGL: Lazarus IDE v1.4.0
a. LCL widget vezérlőkészlet: Alapértelmezett (win32)
i. Lazarus építés: win32/win34
b. WIN32 GUI alkalmazás: (-Wg)
c. IDE beállítás [Menü: Eszközök/Beállítások]
i. Fordító: E:\Lazarus\fpc\2.6.4\bin\x86_64-win64\fpc.exe
ii. Make prg.: E:\Lazarus\fpc\2.6.4\bin\x86_64-win64\make.exe

2) Android: Laztoapk ver 0.9.0.34 / Lazarus IDE v1.4.4
a. LCL widget vezérlőkészlet: Alapértelmezett (win32)
i. Lazarus építés: win32/win34
b. WIN32 GUI alkalmazás: (-Wg)
c. IDE beállítás [Menü: Eszközök/Beállítások]
i. Fordító: E:\Programok\laztoapk\downloads\laz4android\fpc\3.0.0\bin\i386-win32\fpc.exe
ii. Make prg.: $Path($(CompPath))make.exe
• make.exe
a. E:\Programok\laztoapk\android-ndk-r-10e\prebuilt Windows\bin\make.exe (ÉS)
b. E:\Programok\lazt4android\fpc\3.0.0\bin\make.exe
iii. Android file: Laz4Android.7z
• Megj.: (Laz4Android1.4.4-fpc-3.0.0.exe letöltve; telepítve nincs)

d. Laztoapk AVD manager
i. paraméterek irreleváns ?
ii. betöltési idő kb. 10 min
iii. Betöltés után (Program Build & Deploy előtt)
Az AVD (Android Virtual Device) a mobiltelefont képernyőn megjeleníti.

iv. Fordítás (Program Build & Deploy) után
A minta program jelenik meg. Az AVD (Android Virtual Device) a mobiltelefont képernyőn megjeleníti és csak a "beépített" programot futtatja.
Mobiltelefonra másolt .apk file a "beépített" programot futtatja. A saját (egyszerű) tetszőlegs project-eket nem tudom használni.


Telepítéssel / program készítéssel kapcsolatos problémáim
1) OpenGL
a. TopenGLControl
i. (openglcontrol_demo) működik
b. glut32.dll betöltési hiba {„uses …, glut;”}
i. {több helyen van a file rendszerben}
ii. glut64.dll {használt file rendszerben nincs}
c. Internet (OpenGL/glut )
i. www.opengl.org/resources/libraries/glut/glutdlls36.zip {NEM teszteltem}
ii. classes.cs.kent.edu/gpg/trac/browser/PracticumF12/Dependency/Bullet/Source/bullet-2.78/glut64.dll?rev=1236 {NEM teszteltem}


2) Android
a. apk file
i. létrehozható
ii. mobilra telepíthető, DE
iii. UGYANAZT a minta példát generálja függetlenül a létrehozott új project – től.

Kérdéseim:
1) OpenGL
• glut.dll integrálása Lazarus-hoz hogyan lehetséges (Esetleg Lazarus 32-bit telepítés csak a megoldás? )

2) Android
• Hogyan készíthető Lazarus IDE-vel Android .apk file?

  • Oldal:
  • 1